Procedura reklamacyjna
1.
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i
prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli
Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2.
Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności
dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę
usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar
był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo Sprzedawca
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób
zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na
wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany
wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia
żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową
sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby
nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi
Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na
adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o
usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z
upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed
upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient
żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin
do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o
obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu
terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5. Wszelkie
reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
6.
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez
Klienta.
7. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego
rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września
2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Gwarancja
1.
Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją
udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2.
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca
istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na
Stronie Internetowej Sklepu.