Regulamin
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
1.
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób
sprzedaży prowadzonej przez Wibroizolacja Sp.
z o.o. NIP: 9691542397, KRS: 0000326169
Wibroizolacja
Sp.
z o.o. NIP: 9691542397,KRS: 0000326169 Sklep Internetowy wibroizolacja.pasaz24.pl, z siedzibą w
Gliwicach, za pośrednictwem sklepu internetowego
wibroizolacja.pasaz24.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”)
określa zasady i warunki świadczenia przez Wibroizolacja Sp.
z o.o. Sklep Internetowy wibroizolacja.pasaz24.pl, z siedzibą w
Gliwicach usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§
1 Definicje
1.
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Dostawa -
oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi
przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w
zamówieniu.
3. Dostawca - oznacza podmiot, z którym
współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a)
firmą kurierską DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
b) firmą InPost Paczkomaty
4. Hasło
- oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych
przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym,
wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w
Sklepie Internetowym.
5. Klient - oznacza podmiot, na
rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być
świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może
być Umowa sprzedaży.
6. Konsument - oznacza osobę
fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
7. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla
każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę,
po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia
usługi Prowadzenie Konta Klienta.
8. Przedsiębiorca -
oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą
lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9.
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
10. Rejestracja -
oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w
Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich
funkcjonalności Sklepu Internetowego.
11. Sprzedawca -
oznacza Wibroizolacja Sp.
z o.o. Sklep Internetowy wibroizolacja.pasaz24.plz siedzibą w
Gliwicach, kod pocztowy 44-117, ul. Toszecka 102, NIP: 9691542397,
REGON: 241137028 ; e-mail: wibroizolacja.pasaz24.pl, będącą
jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
12.
Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi
Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie
wibroizolacja.pasaz24.pl
13.
Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem
Umowy sprzedaży.
14. Trwały nośnik - oznacza materiał
lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy
przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób
umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas
odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które
pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej
postaci.
15. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży
zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie,
między Klientem a Sprzedawcą.
§
2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
1.
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego
domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu
(za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie
Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to
prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do
Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w
sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy
wyrażoną na piśmie.
2. Sprzedawca dołoży starań, aby
korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników
Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek
internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów
połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne
umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to
przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11
lub Chrome 39 lub FireFox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych,
z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu
„cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej
256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla
minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3.
Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które
podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu,
zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia
końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu
poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach
końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego
Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach
końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych
urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies”
w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.
Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak
spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony
Internetowej Sklepu.
4. W celu złożenia zamówienia w
Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub
za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w celu korzystania z
usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
5.
W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym przez telefon,
konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu
oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
6. Zakazane
jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony
Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez
Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich.
7. Sprzedawca
oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z
usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z
zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby
nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W
szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie
zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek
formie Hasła.
8. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie
zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez
Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
§
3 Rejestracja
1.
W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja nie jest
konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
3.
W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz
rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej
Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą
elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji
znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji
Klient ustala indywidualne Hasło.
4. W trakcie
wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez
oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
5. W trakcie
Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie
odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku
Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych
Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach
tych danych.
6. Wyrażenie przez Klienta zgody na
przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie
warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie
drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może
być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy
stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać
przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty
elektronicznej.
7. Po przesłaniu wypełnionego formularza
rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną
na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym
potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta
zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi
Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu
do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji
danych.
§
4 Zamówienia
1
.Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią
oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie
zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy
sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w
Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub
poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3.
Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach wskazanych na Stronie
Internetowej Sklepu od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00).
4. Klient składający zamówienie za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie
wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do
zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA"
pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu.
Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w
„KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa
zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy,
wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam z
obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do
Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany
Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie
jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
5.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem telefonu,
wykorzystuje do tego numer telefoniczny podany przez Sprzedawcę na
Stronie Internetowej Sklepu. Klient składa zamówienie przez telefon
podając Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących
się na Stronie Internetowej Sklepu oraz ilość Towaru jaką chce
zamówić. Następnie, po skompletowaniu całości zamówienia Klient
określa sposób i adres Dostawy oraz formę płatności, a także
wskazuje, wedle wyboru, swój adres poczty elektronicznej albo adres
korespondencyjny w celu potwierdzenia zamówienia. Każdorazowo
podczas składania przez Klienta zamówienia przez telefon Sprzedawca
informuje Klienta o cenie łącznej wybranych Towarów oraz łącznym
koszcie wybranego sposobu Dostawy, a także o wszystkich dodatkowych
kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
6.Klient
składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej,
przesyła je na adres e-mail podany przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu. Klient w wiadomości przesyłanej do Sprzedawcy,
podaje w szczególności: nazwę Towaru oraz jego ilość, spośród
Towarów prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu oraz swoje
dane teleadresowe.
7. Po otrzymaniu od Klienta drogą
elektroniczną wiadomości o której mowa w §4 ust. 7, Sprzedawca
przesyła Klientowi zwrotną wiadomość za pośrednictwem poczty
elektronicznej, podając swoje dane rejestrowe, cenę wybranych
Towarów oraz możliwe formy płatności oraz sposób Dostawy wraz z
jego kosztem, jak też informacje o wszystkich dodatkowych
płatnościach jakie Klient miałby ponieść z tytułu Umowy
sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Klienta, że
zawarcie przez niego Umowy sprzedaży za pośrednictwem poczty
elektronicznej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony
Towar. Na podstawie podanych przez Sprzedawcę informacji, Klient
może złożyć zamówienie, przesyłając wiadomość elektroniczną
do Sprzedawcy wskazując wybraną formę płatności oraz sposób
Dostawy.
8. Złożenie zamówienia stanowi złożenie
Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów
będących przedmiotem zamówienia.
9. Po złożeniu
zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
10.
Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca
przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej
informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o
przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o
przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 9 powyżej i z chwilą
jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
11.
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej
warunki, na
adres poczty elektronicznej Klienta
§
5 Płatności
1.
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze
stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów
Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których
Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu
zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące formy
płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na
rachunek bankowy Sprzedawcy (realizacja zamówienia rozpoczęta
zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek
bankowy Sprzedawcy);
b) szybki przelew bankowy za pośrednictwem Przelewy24 (realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po
wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c)
gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy
(realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
3.
Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości
wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 7 Dni roboczych,
jeżeli wybrał formę przedpłaty.
4. W wypadku
niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym
mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy
termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym
nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności
zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego
terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku
bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności,
Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o
odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§
6 Dostawa
1.
Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Polski.
2.
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem
Umowy sprzedaży bez wad.
3. Sprzedawca zamieszcza na
Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych
potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia (realizacja zamówień towarów dostępnych na magazynie do 2 dni roboczych).
4. Termin
Dostawy (1-2 dni robocze) i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej
Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2
Regulaminu.
5. Zamówione Towary są dostarczane do
Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu
zamówienia.
6. W dniu wysłania Towaru do Klienta
przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja
potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
7.
Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie
stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać
od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
8.
Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy
fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
9. W
przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem,
podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik
Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego
celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku
zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego
przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą
elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem
termin i koszt Dostawy.
§
7 Rękojmia
1.
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i
prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli
Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2.
Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności
dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę
usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar
był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo Sprzedawca
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób
zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na
wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany
wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia
żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową
sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby
nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi
Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na
adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o
usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z
upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed
upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient
żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin
do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o
obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu
terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5. Wszelkie
reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
6.
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez
Klienta.
7. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego
rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września
2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§
8 Gwarancja
1.
Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją
udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2.
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca
istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na
Stronie Internetowej Sklepu.
§
9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1.
Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2.
Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od
chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
Konsument
może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone
przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na
Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży,
jest ona uważana za niezawartą.
4. Jeśli Konsument
złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
5.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt
Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych
od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia
przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument
korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia
Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie,
jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego
terminu.
8. W wypadku odstąpienia Klient będący
Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument
chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11.
W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako Przedsiębiorca prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ramach tzw. 14
dniowego zwrotu nie przysługuje. Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827 umożliwiająca
odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest ustawą
konsumencką, regulującą stosunki pomiędzy przedsiębiorcą a
Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
12. Zwrotom tym samym
odstąpieniu od umowy zgodnie z ustawą konsumencką nie podlegają
produkty z dostępnością określoną jako "Na zamówienie"
gdyż są to produkty nietypowe sprowadzane tylko na zamówienie
klienta.
§
10 Usługi nieodpłatne
1.
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
nieodpłatne:
a) Formularz kontaktowy;
b)
Newsletter;
c) Prowadzenie Konta Klienta;
3.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju,
form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych
wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy
dla zmiany Regulaminu.
4. Usługa Formularz kontaktowy
polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie
Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
5.
Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa
jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do
Sprzedawcy.
6. Z usługi Newsletter może skorzystać
każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej,
wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez
Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu
wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej
podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie przez Sprzedawcę. Z
tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Newsletter.
Klient może dodatkowo podczas
Rejestracji zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym w
celu subskrypcji usługi Newsletter.
7. Usługa Newsletter
polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej
informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy.
Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów,
którzy dokonali subskrypcji.
8. Każdy Newsletter
kierowany do danych Klientów zawiera, w szczególności: informację
o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść
przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z
usługi nieodpłatnej Newsletter.
9. Klient może w każdej
chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się
z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej
wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub
za pośrednictwem aktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
10.
Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu
Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na
udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony
Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych,
które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu
realizacji zamówień oraz historii zamówień już
zrealizowanych.
11. Klient, który dokonał Rejestracji
może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta Sprzedawcy, przy
czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez
Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia
żądania.
12.
Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na
szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta
przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest
uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności:
przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej
Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do
Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa
przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych.
Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta
Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany
przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
§
11 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego
treści
1.
Zamieszczając treści oraz udostępniając je Klient dokonuje
dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie
wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z
jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a
jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
2. Klient oświadcza, że:
a)
jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw
własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio -
utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki
towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się
na treści;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług,
o których mowa w §10 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz
informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny,
dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
c)
zezwala na wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów
oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich
wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego
Regulaminu;
d)wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów
w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
3.
Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach
korzystania z usług, o których mowa w §10 Regulaminu, danych
osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób
trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby
trzeciej;
b)zamieszczania w ramach korzystania z usług, o
których mowa w §10 Regulaminu, treści o charakterze reklamowym
i/lub promocyjnym.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
za zamieszczane przez Klientów treści pod warunkiem otrzymania
powiadomienia zgodnie z §12 Regulaminu.
5. Zabronione
jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z usług, o
których mowa w §10 Regulaminu, treści które mogłyby w
szczególności:
a) zostać zamieszczane w złej wierze, np. z
zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b)naruszać
jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną
praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności
przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze
zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c)posiadać charakter
obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób,
zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez
użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za
obraźliwe);
d)pozostawać w sprzeczności z interesem
Sprzedawcy;
e)naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu,
dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub
obyczajowe.
6. W przypadku otrzymania powiadomienia
zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów w
ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w §10
Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do
których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub
odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić
naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów
prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych
treści.
7. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne
wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w
ramach Strony Internetowej Sklepu.
§
12 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1.
W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść
publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra
osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady
uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na
podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym
naruszeniu.
2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym
naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu
usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących
przyczyną naruszenia.
§
13 Cookies
1.
W ramach funkcjonowania oraz udostępniania Sklepu internetowego
Sprzedawca zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w
Cookies. Podczas korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego
Cookies są gromadzone i przechowywane przez serwer Sprzedawcy na
dysku twardym urządzenia końcowego Klienta.
2.
Sprzedawca jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym
Klienta Cookies oraz mającym do nich dostęp.
3.
Stosowanie Cookies przez Sprzedawcę ma na celu wyłącznie poprawne
działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych
Klientów. Sprzedawca może wykorzystywać Cookies w celu:
a)
dopasowania zawartości strony internetowej Sklepu internetowego do
indywidualnych preferencji Klienta, w szczególności ale nie
wyłącznie poprzez umożliwienie Cookies rozpoznania urządzenia
Klienta oraz jego specyfikacji celem poprawnej publikacji strony
internetowej Sklepu internetowego;
b)
przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i
zachowań Klientów, z zastrzeżeniem anonimowości statystyk;
c)
zapewnienia możliwości logowania do Konta klienta;
d)
utrzymania logowania Klienta do Konta klienta na każdej kolejnej
stronie lub podstronie Sklepu internetowego.
4.
Klient pozostaje uprawniony do wyłączenia obsługi mechanizmu
Cookies za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej
na urządzeniu końcowym, z tym zastrzeżeniem, że wyłączenie lub
zablokowanie Cookies może spowodować utrudnienia lub
uniemożliwić
§
14 Ochrona danych osobowych
1.
Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu RODO jest
Wibroizolacja Sp.
z o.o. z siedzibą w Gliwicach, kod pocztowy 44-117, ul. Toszecka
102, NIP: 9691542397, REGON: 241137028 ,KRS: 0000326169
2.
Podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest:
a)
Umowa sprzedaży, w zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych
jest niezbędne dla realizacji zamówienia oraz Umowy sprzedaży;
lub
b)
zgoda Klienta wyrażona na którymkolwiek etapie Rejestracji,
składania lub realizacji Zamówienia, korzystania z Usług
elektronicznych lub zawierania Umowy sprzedaży – w pozostałych
przypadkach.
3.
Dane osobowe Klientów podane w trakcie Rejestracji, Zamówienia lub
w Zgłoszeniu przetwarzane są przez Sprzedawcę przy zachowaniu
zasad określonych w RODO oraz wyłącznie w celu udostępnienia
dostępu do funkcjonalności Sklepu internetowego, obsługi Konta
klienta, realizacji procesu Zamówienia oraz Dostawy, świadczenia
Usług elektronicznych, realizacji procesu reklamacyjnego oraz
ochrony praw Klienta związanych z rękojmią lub gwarancją
udzieloną na Towary.
4.
Sprzedawca pozostaje uprawniony do przekazywania Danych osobowych
Klientów podmiotom trzecim wyłącznie w zakresie, w jakim jest to
niezbędne dla realizacji Zamówienia, Dostawy lub realizacji procesu
reklamacyjnego. W tym zakresie dane osobowe Klienta mogą będą
przekazywane dalej następującym odbiorcom:
a)
Firmom kurierskim dostarczającym Towar do Klienta;
b)
Serwisowi – w przypadkach dotyczących Sprzętu elektrycznego;
c)
podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedawcy usługi:
I)
informatyczne;
II)
księgowo-rachunkowe;
III)
doradztwa prawnego lub podatkowego;
–
wyłącznie
w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji
Umowy sprzedaży lub zapewnienia prawidłowego funkcjonowania
Sprzedawcy.
5.
Sprzedawca chroni przekazane mu Dane osobowe oraz dokłada wszelkich
starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub
wykorzystaniem przez jakiekolwiek podmioty nieupoważnione.
6.
Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach
wskazanych w RODO. Klientowi przysługuje w każdym czasie możliwość
wglądu w przetwarzane przez Sprzedawcę dane osobowe, jak również
prawo do ich poprawiania lub usunięcia, na zasadach wskazanych w
RODO. Na tej samej podstawie Klientowi przysługuje prawo do
cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadkach, w
których zgoda stanowi podstawę przetwarzania.
7.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klienta przez
Administratora, Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do
właściwego organu nadzorczego.
8.
Dane osobowe Klienta mogą być wykorzystywane przez Administratora
do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Decyzje w sposób zautomatyzowany podejmowane są w oparciu o dane
Klienta posiadane lub zbierane przez Administratora, w tym historię
transakcji, historię przeglądania Internetu, historię produktów
przeglądanych w Sklepie internetowym bez złożenia zamówienia. W
procesie wykorzystywane są dane oraz pliki, o których mowa w ust.
26.1 – 26.4 Regulaminu. Decyzje te są podejmowane automatycznie w
oparciu o analizy statystyczne. Profilowanie wykorzystywane jest w
szczególności do doboru reklam wyświetlanych przy korzystaniu z
Internetu, doboru oferowanych Klientowi produktów do tego, czego w
ocenie Administratora Klient może potrzebować lub oczekiwać.
9.
O ile Regulamin nie stanowi inaczej, wyrażenie przez Klienta zgody
na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, z tym
zastrzeżeniem, że niepodanie określonych Danych osobowych:
a)
w procesie Rejestracji uniemożliwia przeprowadzenie procesu
Rejestracji i uruchomienie Konta klienta;
b)
w przypadku realizacji Zamówienia bez przeprowadzenia procesu
Rejestracji uniemożliwia złożenie i realizację Zamówienia;
oraz
c)
w przypadku Reklamacji uniemożliwia przeprowadzenie procesu
reklamacyjnego.
10.Dokonując
Rejestracji, składając Zamówienie lub Zgłoszenie Klient wyraża
zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu i zakresie wskazanym
w ust. 27.3 wyżej. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym
może zostać wyrażona poprzez oznaczenie odpowiedniego pola we
właściwym formularzu teleinformatycznym opublikowanym w Sklepie
internetowym.
11.Z
zastrzeżeniem ust. 27.12 niżej Dane osobowe Klientów przechowywane
i przetwarzane są przez Sprzedawcę przez okres pięciu (5) lat
licząc daty zawarcia ostatniej Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę z
Klientem lub od daty Rejestracji.
12.Dane
osobowe Klienta, który dokonał Rejestracji i uruchomił Konto
klienta przechowywane i przetwarzane są przez Sprzedawcę przez
okres świadczenia na rzecz Klienta Usługi elektronicznej
Prowadzenie Konta klienta oraz przez pięciu (5) lat licząc od daty
usunięcia Konta klienta.
13.Postanowienia
ust. 27.11-27.12 wyżej nie naruszają uprawnień Klienta do żądania
niezwłocznego usunięcia Danych osobowych Klienta, jeżeli zachodzi
jedna z następujących okoliczności:
a)
dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
b)
osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się
przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania
wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
c)
osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i
nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy
przetwarzania;
d)
dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
e)
dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z
obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa
członkowskiego, któremu podlega administrator;
f)
dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług
społeczeństwa informacyjnego.
§
15 Rozwiązanie sporów
1.
Z zastrzeżeniem ust. 28.2 niżej wszelkie kwestie sporne, za zgodą
Klienta, będą rozwiązywane w drodze postępowania mediacyjnego lub
sądu polubownego, a w przypadku braku porozumienia stron spory,
które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem
rozstrzygane będą przez sądy powszechne właściwe wedle przepisów
Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U.
1964 Nr 43, poz. 296, t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 101 ze zm.).
2.
Wszelkie spory, które mogą wyniknąć pomiędzy Sprzedawcą, a
Klientem niebędącym Konsumentem rozstrzygane będą przez sąd
powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
§
16 Postanowienia końcowe
1.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 maja 2018r. i zostaje
wprowadzony na czas nieoznaczony.
2.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany
Regulaminu obowiązują od dnia wskazanego w aneksie lub zmianie do
Regulaminu, nie wcześniej jednak niż na czternaście (14) dni od
dnia ich ogłoszenia na stronie internetowej Sklepu internetowego. W
odniesieniu do transakcji zawartych przed dniem wejścia w życie
zmian Regulaminu zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu w
treści obowiązującej w dacie zawarcia transakcji.
3.
Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu
internetowego oraz udostępniany w siedzibie Sprzedawcy.
4.
Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo polskie, a w sprawach
nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie
przepisy powszechnego prawa polskiego, w szczególności, ale nie
wyłącznie postanowienia KC lub Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 683 ze zm.). Do
postanowień Regulaminu oraz do Umów sprzedaży nie stosuje się
postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach
międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzonej w Wiedniu dnia 11
kwietnia 1980 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 45, poz. 286 ze zm.).
5.
Wszystkie czynności związane z obsługą Zamówienia, realizacją
Dostawy, jak również realizacją procesu reklamacyjnego dokonywane
są w języku polskim. Umowy o świadczenie Usług elektronicznych
zawierane są w języku polskim.
6.
W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się
lub stanie się nieważne albo niewykonalne, pozostaje to bez wpływu
na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.