Zwroty i wymiany
Rękojmia
1.
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i
prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli
Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2.
Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności
dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę
usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar
był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo Sprzedawca
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób
zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na
wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany
wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia
żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową
sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby
nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi
Sprzedawca.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na
adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o
usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z
upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed
upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient
żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin
do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o
obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu
terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5. Wszelkie
reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
6.
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez
Klienta.
7. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego
rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września
2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§
8 Gwarancja
1.
Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją
udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2.
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca
istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na
Stronie Internetowej Sklepu.
§
9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1.
Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2.
Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od
chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
Konsument
może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone
przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na
Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży,
jest ona uważana za niezawartą.
4. Jeśli Konsument
złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
5.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt
Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych
od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia
przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Konsument
korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia
Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie,
jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego
terminu.
8. W wypadku odstąpienia Klient będący
Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Towaru.
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument
chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11.
W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako Przedsiębiorca prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ramach tzw. 14
dniowego zwrotu nie przysługuje. Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827 umożliwiająca
odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest ustawą
konsumencką, regulującą stosunki pomiędzy przedsiębiorcą a
Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
12. Zwrotom tym samym
odstąpieniu od umowy zgodnie z ustawą konsumencką nie podlegają
produkty z dostępnością określoną jako "Na zamówienie"
gdyż są to produkty nietypowe sprowadzane tylko na zamówienie
klienta.
13. W ramach gwarancji zwrotu nie można zwrócić towarów wytwarzanych zgodnie ze specyfikacją klienta lub wyraźnie przystosowanych do jego zindywidualizowanych potrzeb.
Formularz odstąpienia
